Ügyfélablak_login A belépéshez kattintson a logora: Ha van már az idei évre érvényes várakozási engedélye kiváltva, azonban a gépjármű időközben eladásra került, úgy kérjük, hogy - az új gépjárműre történő kiváltás lehetőségének biztosítása érdekében- az eladott gépjármű rendszámára hivatkozással kérje az engedély visszavonását, az alábbi elérhetőségek valamelyikén: ugyfelszolgalat@masodikkerulet.hu vagy a parkolas@masodikkerulet.hu Amennyiben az idei évre kiváltott korábbi engedély visszavonásra kerül, az új gépjármű várakozási engedélyének ügyintézése továbbra is történhet elektronikus ügyintézéssel.
FELHASZNÁLÁSI ÉS ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ a Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat üzemeltetésében álló Ügyfélablak Rendszerben történő regisztrációhoz és a felület használatához
Az Ügyfélablak Rendszerben az adatkezelésre kizárólag az érintett személyek előzetes és önkéntes, kifejezetten erre irányuló magatartásán alapuló hozzájárulásnak megfelelően kerül sor. Az Ügyfélablak Rendszerbe történő regisztráció során a jelen Felhasználási és Adatvédelmi tájékoztatóra vonatkozó „Elfogadom, tovább” gomb megnyomásával a felhasználó elfogadta és magára nézve kötelezőnek ismerte el a jelen tájékoztatóban foglaltakat. Az Ügyfélablak Rendszert érintő adatvédelmi tájékoztató az alábbi linkre kattintva érhető el teljes terjedelmében. Gépjárművekhez kapcsolódó adatkezelések adatkezelési tájékoztatója
Ügyfélablak Rendszerben intézhetők a következők:
II.1. Parkolási pótdíj II.1. a) Parkolási pótdíj adatainak megtekintése:
Térkép a pótdíj helyszínéről, - Helyszíni fotók,
II.1. b) Parkolási pótdíj rendezése:
Amennyiben a parkolási pótdíj adatok helytállóak, az Ügyfélablak Rendszer Pénzügyi adatok -> Fizetés bankkártyával gombra kattintva online bankkártyás fizetés indítható a felületről. Ez a fizetési mód jelenleg a legpraktikusabb, mivel az egyenleg a bankkártyás fizetést követően azonnal „Befizetve” státuszt kap, emellett nem szükséges más felület használata és elkerülhető a postán történő sorban állás. A bankkártyás fizetésről a Rendszer számlát állít ki, melyet automatikus e-mailben megküld a regisztrált e-mail címre. Az Ügyfélablak Rendszerben történő pótdíj fizetésről az alábbi linken érhető el egy rövid videó: LINK A VIDEÓHOZ
II.2. Helyszíni és távolléti helyszíni bírságok Ezen funkción belül a felhasználónak - a befizetésre nyitva álló ideig - lehetősége van megtekinteni szabálysértési eseményének adatait. Az adatokat megtekinteni az alábbi módon lehetséges: A felhasználónak a lekérdezéshez szükséges megadnia a rendszámát, az intézkedéskor a gépjárművön elhelyezett dokumentumon található lapazonosítóját vagy a kézhez vett felszólító levélen szereplő ügyiratszámát, valamint az elkövetés idejét. Lekérést követően megtekinthetőek az intézkedés alkalmával készített fotók is. A bírság adatai oldalon a „Befizetés a police.hu oldalán” gombra kattintva megindítható a befizetés folyamata. Figyelem! A városrendészek által kiszabott szabálysértési bírságokra vonatkozik, a szabályszegésekre nem!
II.3. Várakozási hozzájárulás igénylése: Ezen funkción belül az alábbi várakozási engedély típusok elektronikus igénylésére van lehetőség: -lakossági várakozási hozzájárulás (a saját tulajdonú vagy üzemben tartású gépjárműre, vagy albérlőként bejelentett tartózkodási cím esetén, valamint munkáltatótól kizárólagos használatra kapott gépjárműre, lakcímenként legfeljebb 2, személyenként 1 gépjárműre igényelhető) -gazdálkodói várakozási hozzájárulás (annak a gazdálkodó szervezetnek, amely a várakozási (fizető zóna) övezet területén székhellyel, telephellyel, fiókteleppel rendelkezik) -egészségügyi várakozási hozzájárulás (a területi kötelezettséget vállaló háziorvos és gyermekorvos, illetve asszisztenseik, a védőnő, illetve az önkormányzattal szerződéses viszonyban az adott területen a szociális házi gondozási tevékenységben részt vevő személynek) -gyermekszállítási várakozási hozzájárulás a várakozási övezet területén elhelyezkedő önkormányzati fenntartású bölcsődébe, óvodába járó kiskorú gyermek szülője, vagy más törvényes képviselője – akinek bejelentett lakcíme a II. kerület területén található - részére adható, az általa megjelölt egy darab személygépkocsira.
Várakozási hozzájárulás igénylésének folyamata Az igénylés és engedély kiadás folyamata az alábbi szakaszokból áll:
1. A kérelem kitöltése A) lakossági várakozási engedély igénylése esetén: A felhasználónak a kérelmen fel kell tüntetnie a kérelmező személyes és lakcímadatait, valamint a gépjármű adatait, továbbá meg kell jelölnie az igényelt Engedély típusát. A kérelem kitöltése során az adatokat a hivatalos okmányok tartalmával egyező módon kell feltüntetni, ellenkező esetben az engedélyt nem áll módunkban kiadni. Albérleti szerződéssel rendelkező, illetve kizárólagos használatú gépjárművel rendelkező lakos esetében a kérelemhez, az igénylés feltételeként meghatározott dokumentumokat elektronikusan a fájl választása gombbal van lehetőség feltölteni. (Elfogadott formátumok: pdf, tif, jpg, png) A kérelem elküldését követően az Ügyfélablak automatikus e-mailt küld a felhasználónak a kérelem befogadásáról, mely e-mail tájékoztatást tartalmaz az Engedély igénylése kapcsán teljesítendő költségtérítési díj megfizetésének módjáról. B) gazdálkodói várakozási engedély igénylése esetén: A felhasználónak kérelmen fel kell tüntetnie a cég/vállalkozás és a gépjármű adatait, mely automatikusan ellenőrzésre kerül a közhiteles nyilvántartásban. Az adószám mező kitöltése kötelező, a megadott adat alapján a NAV nyilvántartásban ellenőrzésre kerül a gazdálkodó szervezet. Az igénylés feltételeként meghatározott dokumentumokat elektronikusan a fájl választása gombbal van lehetőség feltölteni. (Elfogadott formátumok: pdf, tif, jpg, png) C) egészségügyi várakozási engedély igénylése esetén: A felhasználónak a kért adatok megadása mellett, Az igénylés feltételeként meghatározott dokumentumokat elektronikusan a fájl választása gombbal van lehetőség feltölteni. (Elfogadott formátumok: pdf, tif, jpg, png) Bármely kérelem elküldését követően az Ügyfélablak automatikus e-mailt küld a felhasználónak a kérelem befogadásáról, mely e-mail tájékoztatást tartalmaz az Engedély igénylése kapcsán teljesítendő költségtérítési díj megfizetésének módjáról D) gyermekszállítási várakozási engedély igénylése esetén: A felhasználónak a kért adatok megadása mellett, Az igénylés feltételeként meghatározott dokumentumokat elektronikusan a fájl választása gombbal van lehetőség feltölteni. (Elfogadott formátumok: pdf, tif, jpg, png)
Bármely kérelem elküldését követően az Ügyfélablak automatikus e-mailt küld a felhasználónak a kérelem befogadásáról. A gyermekszállítási várakozási hozzájárulás vonatkozásában költségtérítési díjat nem kell fizetni. A befogadásról szóló e-mail nem minősül az Engedély kiadásának, továbbá nem igazolja, hogy a kérelemben megjelölt adatok alapján a kérelmező jogosult az igényelt Engedélyre.
2. A költségtérítés, illetve a második gépjármű esetén felmerülő éves várakozási díj megfizetése Az Engedély kiadásának egyik feltétele, hogy a kérelmező a mindenkor hatályos jogszabályok szerinti költségtérítést megfizesse, illetve lakásonként a második gépjárműre történő hozzájárulás kiváltása esetén az éves várakozási díjat. A költségtérítés összege lakossági, és egészségügyi várakozási engedély esetében bruttó 2.000,- Ft (nettó 1575 Ft +425 Ft ÁFA) engedélyenként. Gazdálkodói várakozási engedély esetében a költségtérítés összege bruttó 5.000.- Ft (nettó 3.650 Ft + 1350 Ft ÁFA) engedélyenként. A lakossági várakozási hozzájárulás kapcsán, a második gépjárműre fizetendő éves várakozási díj összege, a lakóhely szerinti területen fizetendő 1 órai várakozási díj kétszázötvenszerese a) lakásonként az első gépjárműre kiadott hozzájárulás esetén a kedvezmény mértéke: 100%, b) lakásonként a második gépjárműre kiadott hozzájárulás esetén a kedvezmény mértéke: 95%.
A költségtérítés, illetve az éves várakozási díj megfizetésére az alábbiak szerint van lehetőség:
Lakossági várakozási engedély igénylés esetén, amennyiben az igénylő nem pipálja ki az ’Áfás- számla igény’ checkboxot, abban az esetben a rendszer jelzi, hogy a fizetés kizárólag online lehetséges, bankkártyás fizetéssel és ebben az esetben nyugtát állít ki a rendszer a fizetésről. Minden más esetben számla kerül kiállításra. A kiállított bizonylatokat a rendszer automatikus válasz üzenetben küldi meg a regisztrált e-mail címre melyen keresztül az engedély igénylése történt.
Amennyiben a kérelem befogadásától számított 15 napon belül az Ügyfélablak rendszer nem tud teljesített fizetést párosítani a kérelemhez (nem lett befizetve az összeg, rossz adatokkal történt a befizetés, kevesebb összeg lett megfizetve, stb.) az Ügyfélablak automatikusan elutasítja az Engedély iránti kérelmet, melyről automatikus e-mailben értesíti a felhasználót. Az elutasított Engedély iránti kérelem kapcsán megfizetett költségtérítés újabb kérelem benyújtása esetén nem használható fel, ezen esetekben a költségtérítés ismételt megfizetése szükséges. Banki átutalás esetén a rendszer minden esetben számlát állít ki, melyet szintén automatikus válaszüzenetben küld meg a regisztrált e-mail címre. A fizetési módok kiválasztásánál fontos mérlegelni, hogy online bankkártyás fizetés esetén a fizetés napjától érvényesaz engedély, míg átutalás esetén átlagosan 2 nap átfutási idővel szükséges számolni.
3. A kérelemben megjelölt adatok, illetve egyéb feltételek ellenőrzése Az Engedély kiadásához szükséges – a 30/2010. (VI. 4.) Főv. Kgy. rendeletben, illetve a 14/2010 (VI.24.) kerületi önkormányzati rendeltben meghatározott – feltételek fennállását az Adatkezelő az alábbiak szerint ellenőrzi online adatkapcsolati úton: •a kérelmező által megadott személyes és lakcímadatokat, valamint a kérelemben megjelölt gépjármű műszaki adatait a Belügyminisztérium Nyilvántartások Vezetéséért Felelős Helyettes Államtitkárság által vezetett járműnyilvántartásban, személy és lakcímnyilvántartásban; •a kérelem beadásának időpontjában a kérelmezett gépjármű tekintetében fennálló, 30 napnál régebbi jogosulatlan parkolási esemény miatt kiszabott és nem vitatott várakozási díj és pótdíj, a Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Igazgatóság Parkolási Osztálya és Parkolási Ügyfélszolgálat által fenntartott várakozási és pótdíjnyilvántartásban. Az adatok ellenőrzésére a Gépjárművekhez kapcsolódó adatkezelések adatkezelési tájékoztatójában meghatározott adatok kezelése mellett kerül sor.
4. Az Engedély kiadása vagy elutasítása Amennyiben az előző pontban leírt ellenőrzések eredményeképpen az Engedély kiadásra került, erről az Ügyfélablak rendszer automatikus e-mail üzenetben értesíti a felhasználót, mellékelve hozzá az Engedély kiadását igazoló Adatlapot. Az Adatlapot tartalmazó e-mailt az Engedély érvényességének időtartama alatt meg kell őrizni. Amennyiben az előző pontban leírt ellenőrzések eredményeképpen megállapításra kerül, hogy a kérelmező a személyes és lakcímadatai, vagy a gépjármű adatai alapján nem jogosult az Engedélyre, erről az Ügyfélablak rendszer automatikus e-mail üzenetben értesíti a felhasználót. Az Engedélyre benyújtott kérelem elutasítása esetén a megfizetett költségtérítési díjat az Adatkezelő nem téríti vissza. Amennyiben az előző pontban leírt ellenőrzések eredményeképpen megállapításra kerül, hogy a kérelmező azért nem jogosult az Engedélyre, mert várakozási és pótdíj tartozása áll fenn, úgy erről az Ügyfélablak rendszer automatikus email üzenetben értesíti a felhasználót. A kérelmező az e-mail üzenet megküldésétől számított 15 napon belül az Ügyfélablak Rendszerben online bankkártyás fizetéssel, illetve átutalással vagy a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Igazgatóság Parkolási Ügyfélszolgálati Osztály személyes ügyfélszolgálatán megfizetheti a várakozási és pótdíj tartozást, mely esetben az Adatkezelő az Engedélyt kiadja a kérelmezőnek. Amennyiben az itt megjelölt 15 napos határidő eredménytelenül telik el, úgy a kérelem elutasításra kerül, melyről az Ügyfélablak rendszer automatikus e-mail üzenetben értesíti a felhasználót. Az Engedélyre benyújtott kérelem elutasítása esetén a megfizetett költségtérítést az Adatkezelő nem téríti vissza.
Engedély ellenőrzése: Ezen funkción belül lehetősége van a felhasználónak a meglévő, valamint az általa igényelt korábbi kedvezményes várakozási engedélyének típusát és érvényességi idejét ellenőrizni.
|
|