Hírek
Mi lesz veled M0-s?2018. február 2.
Több aggódó hangvételű levél érkezett az önkormányzathoz a Patakhegyi út környékéről, miután az önkormányzatnak előre nem jelzett földmunkálatok kezdődtek. Szeretnénk hiteles tájékoztatást nyújtani az üggyel kapcsolatban.
Az M0-s autóút nyugati szektora, vagyis a Budapestet körülvevő útgyűrű befejező, a 10. számú főúttól az M1-es autópályáig tartó szakasza a közelmúltban újra a média és a környéken élő polgárok figyelmének homlokterébe került annak kapcsán, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) ZRt. közbeszerzést hirdetett az M0-s autóút ezen szakaszára vonatkozóan. A II. Kerületi Önkormányzat mindent megtesz annak érdekében, hogy a helyi lakosokat ne érintse majd hátrányosan az M0-s autóút, amennyiben valóban bezárul a körgyűrű. Ennek érdekében Láng Zsolt polgármester 2017 végén levélben fordult Seszták Miklóshoz, a NIF ZRt.-t felügyelő Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vezetőjéhez, hogy az önkormányzat hiteles forrásból származó aktuális információkhoz jusson, és részt vegyen a nyomvonal kialakításáról folytatott tárgyalásban, konzultációs folyamatban. A minisztérium tájékoztatása szerint jelenleg előkészítési fázisban van a projekt, vagyis közbeszerzési eljárás van folyamatban, amelynek tárgya: környezeti hatástanulmány és megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, mégpedig 2020-as határidővel. Sajtóhírek szerint a közbeszerzés eredménytelenül zárult, és a NIF 2018 első negyedévében új közbeszerzést fog kiírni. Elfogadott nyomvonala tehát nincs még az M0-s nyugati szektorának. A közbeszerzés nyertese a fent ismertetett előkészítési projekt keretében fogja megkeresni az érintett településeket (így a II. kerületet is), hogy a lehetséges nyomvonalakról konzultációt folytassanak. Az önkormányzat – a megfelelő időben, amint alkalma nyílik erre – természetesen be fogja vonni az érintett és érdeklődő lakosságot is a folyamatba. Az aggodalmat kiváltó földmunkák az egykori Rozmaring Mgtsz. területén található magáningatlanon történnek. Konkrétan a régi üvegházakat bontják el, az aljzatbeton helyére pedig földet hordanak, hogy feltöltsék a beton elbontása után keletkező gödröket. A jelenleg érvényben lévő szabályozás szerint a Patakhegyi út felső oldala, tehát az egykori Rozmaring területe mezőgazdasági besorolású terület, 0%-os beépíthetőséggel. Az önkormányzat 2006 ősze óta egyébként semmilyen belterületbe vonást, építési paraméterbővítést nem engedélyezett a kerületben, ezen a téren csak szigorítás történt. A Fővárosi Rendezési Szabályzat (FRSZ) és a Településszerkezeti Terv (TSZT) infrastruktúra függvényében ütemezetten igénybe vehető, változással érintett területként jelöli az egykori Rozmaring tulajdonú terület egy kisebb részét (gyakorlatilag azt a részt, ami már most is intenzív használatban van), vagyis feltételhez köti fejlesztését. Ezek a feltételek: a II. és III. kerületet összekötő Virágos-nyergi kapcsolat II. kerületi, felszíni szakaszának vagy az M0-s gyűrű nyugati szektorának megvalósulása. A fővárosi fejlesztési elképzelésekben évtizedek óta szereplő Virágos-nyergi úttal kapcsolatban a II. Kerületi Önkormányzat korábban minden lehetséges fórumon tiltakozott, így a Patakhegyi út vonala jelenleg nem szerepel a fővárosi fejlesztési elképzelések között. Az M0-s körgyűrű bezárása pedig, ha egyáltalán megtörténik, nem a közeljövőben esedékes, a fentebb ismertetett előkészítési fázis és a lehetséges nyomvonalakról folytatandó konzultáció még hosszú évekig húzódhat. A polgármesteri hivatal mindent megtesz annak érdekében, hogy szabályos mederben tartson mindenféle építési tevékenységet, így a Városrendészeti Osztály (az Épített Környezetért Felelős Igazgatóság Településkép-védelmi és Építésügyi Osztályának bevonásával) fokozott ellenőrzést tart a Patakhegyi út környékén avégett, hogy ha kell, érvényt szerezzen a jogszabályoknak.
![]()
Utolsó módosítás dátuma:
2018. február 2.
13:51
|
|
|